Yol Hikayeleri

2022 Özeti ve Seyahatlerimin Enleri

2022 yılında 3 ülkede 7 şehre seyahat ettim ancak bundan ziyade İtalya’da yaşadığım için her günüm yenilik ve keşiflerle dolu bir seyahatteymişim gibiydi. Paskalya tatilinde 1 hafta tek başıma Portekiz’de köşe bucak gezip dolaştım, Trieste’deki kapı komşumuz olduğu için Slovenya’ya günübirlik Piran ve hafta sonu için Ljubljana gezileri düzenledik, sınıf arkadaşlarımla baharda Hırvatistan’da yaza merhaba tatili yaptık. Haziran başında birkaç arkadaşımla 5 günlük bir Toskana seyahati gerçekleştirdik. İtalya içinde Padova, Venedik ve Udine’ye şehirlere günübirlik kaçamaklar yaptım. Trieste’nin hakkını vererek yaşadım, Napoli’de yılların getirdiği tecrübe ile bu sefer gerçek bir yerel gibi vakit geçirdim. Eylül sonunda, tam 1 sene sonra Türkiye’ye döndüğümde ise ekim ortasında Kazdağları‘na yıl sonunda Gaziantep’e seyahat ederek ülkemin farklı yerleri ile tanışmış oldum. İşte 2022 özeti ve seyahatlerimin enleri!

Porto- Nisan 2022

En Güzel Deniz

Mayıs ayında sınıf arkadaşlarımla 3 günlük bir Hırvatistan tatili yaptık. Seyahatimizin ilk gününde bir araba kızlarla sabah erkenden yola çıkıp önce Pula’da güzel bir kahvaltı yaptık, sonra konakladığımız Fasana’da plaja gittik. O esnada derste olmamız gerekirken biz deniz kum güneş keyfi yapıyorduk. Istria bölgesinin denizi gerçekten çok duru, zemindeki beyaz taşlarla daha da berrak gözüküyordu. Su soğuktu ama bana çok iyi geldi!

Mayıs 2022

En Güzel Gün Batımı

Gün batımı izleme sevdalısı olduğum için hiçbir gün batımını kaçırmıyorum. Bu sene de birbirinden güzel yerlerde muhteşem gün batımları izledim. Her daim favorim Napoli’deki (eski) evimizin balkonundan olanlar olsa da, içeriğin çeşitliliği ve o zamanki hislerimin hattına Trieste’deki son günümdeki gün batımını seçiyorum. Artık gitmeye tamamen hazırdım, İtalyan günlerimin (şimdilik) sonuydu, akşam Luca ile yemeğe gidecektik. Bir kadeh şarap içip tiramisu yedikten sonra Ponte Rosso’dan Molo Audace’ye geçtim, gerçekten şükran dolu hissediyordum. Trieste’den istediğim her şeyi elde etmiş olarak dönecektim.

Eylül 2022

En Güzel Manzara

Portekiz seyahatimin Porto ayağında, Lizbon’da tanıştığım arkadaşım Digbae ile Jardim do Morro’da gün batımını izlemeye gittik. Yanımızda marketten aldığımız şarap, peynir, humus ve atıştırmalıklar vardı, parkta birileri canlı müzik çalışıyordu, herkes coşkuluydu, rüzgardan dolayı buz gibiydi ama Porto’ya oradan bakmak bana aynı anda garip bir hüzün ve huzur vermişti.

Nisan 2022

En Güzel Kahve

Bu yaz sadece 1 günlüğüne de olsa bir Napolitan kahve barında çalıştım, ölmeden önce yapılacaklar listemdeydi. Baristanın eli, İtalyanlar için kritik olduğundan ben müşterilere kahveyi hazırlamadım sadece servis ettim ama tüm gün çalıştığım barın arkasında kendime yaptığım espressonun tadı bambaşkaydı. Aferin canım kendim, teşekkürler Paradise Pinetamare.

En Güzel Kahveci

İtalya’da hasret kaldığım üçüncü dalga kahvecilerle seyahatlerimde hasret giderdim. Lizbon’da hostelimin bulunduğu sokaktaki Copenhagen Coffee Lab, İskandinav atmosferi ve tadı damağımda kalan kahveleri ile oldukça ‘cool’ ve özlediğim bir atmosferdi. Maalesef bilgisayar yasak, kitap okumak için ideal bir yer.

En Keyif Anı

Keyfine düşkün biri olarak, en küçük şeyleri bile keyif seremonisine çevirmeye bayılıyorum. Sabah içtiğim kahve, hafta sonu hazırladığımız kahvaltı sofrası, sabah yürüyüşleri… Bu yaz Napoli’de son zamanlarımız olduğu için her günün hakkını verip keyif alacak şeyler yapmaya çalıştık. Bugünlerden birinde Lungomare di Mergellina’da babamla yaptığımız akşam yürüyüşünden sonra Hotel Transatlantico’nun barında, karşımızda Vezüv ile gün batımı saatinde yudumladığım prosecco çok keyifliydi. Hayat sana teşekkür ederim.

Temmuz 2022

En Güzel Kitap

Sandro Veronesi’nin İtalya’da ödül alan kitabı Sinekkuşu, Türkiye’ye döner dönmez almak istediğim ilk kitaptı. Deniz ve Merve’nin bana doğum günü hediyesi olarak aldığı kitap çeşitli aksiliklerle elime yıl sonunda geçti. Ama bir çırpıda okudum. İçimde hafif bir burukluk kaldı…

En Güzel Kahvaltı

Portekiz seyahatimin son gününde Porto’da dönüşe gitmeden önce Zenith‘te avokado tost ve kahve. Birazcık sıra beklemiş olmama rağmen, İtalya’da hasret kaldığım kahvaltı konseptiyle hasret gidermek çok iyi gelmişti.

Nisan 2022

En Güzel Akşam Yemeği

İtalya’da yaşamanın gerekliliği olarak tüm sene harika yemekler tadıp, çok güzel restoranlar deneyimledim. Hepsinin yeri çok ayrı… Ancak en güzel akşam yemeği Etem ile Aslı’ya gidiyor. Yaz sonunda Kuzey Ege’de, ömür uzatan bir sofradaydık. Sivrice Koyu’ndaki naif gün batımının ardından, arkada çalan hoş müzikler… Leziz yemekler ve özlenen dost sohbeti. Paha biçilemez.

En Güzel Müze

Yılın sonunda turnayı gözünden vurdum. Gaziantep’teki Zeugma Müzesi, bu sene en keyif alarak gezdiğim müze oldu. Bunda sesli rehber almış olmamın da etkisi var bence, mozaiklerle anlatılan hikayelere bayıldım.

Aralık 2022

En Güzel Şarap

Toskana seyahatimizin çıkışı noktası Montespertoli’deki şarap festivaliydi. Sınıf arkadaşım Andrea’nın daveti üzerine aile evlerinde konaklayıp bölgede günübirlik geziler gerçekleştirdik. Montespertoli şarap festivali hem atmosferinin güzelliği hem de Toskana’nın dünyaca ünlü şaraplarına doymamız açısından unutulmazdı.

Haziran 2022

En Çılgın Deneyim

Ocak ayının başında, kuzey yarım kürede, Trieste’de Sarah ile denize girdik. En son ne zaman bir şeyi ilk kez yaptık diye konuşurken karar verdik. Ertesi sabah Barcola’da biraz yoga yaptık ve kendimizi serin sulara bıraktık. Hava sıcaklığı 6 dereceydi. Deniz o kadar soğuktu ki çıktıktan sonra üşüme hissimi kaybetmiştim. Sonrasında Il Pane Quotidiano’da içtiğimiz cappuccino iyi hak edilmişti.

Ocak 2022!

En Gururlu An

Mezuniyet törenimizde sınıfımı temsilen konuşma yaptığım an. Konuşma metnini ben hazırladım ve profesörlerimiz ve davetlilerimiz başta olmak üzere tüm salonun önünde konuştum. Birçok duyguyu bir arada yaşadım. Gurur, mutluluk, hüzün… Yıllardır hayalini kurduğum senenin sonuna gelmiştim.

For us, MIRM is more than a masters degree. It is like a roller coaster which takes forever to queue up and finishes in seconds. It is a personal development journey with the all ups and downs. MIRM is an experience of a lifetime.

Ekim 2022

2022’de Öğrendiklerim

Ben bu sene,

• Sevdiğim bir şeyi yemek, içmek, giymek ya da denemek için özel bir günü beklememeyi,
  • Az ama öz eşyanın çok huzur olduğunu,
  • Daha az konuşup daha çok dinlemeyi,
  • Düzenli egzersizin sağlıkta mucizeler yarattığını,
  • Hayatın anlamı bulunacak değil, sadece yaşanacak bir şey olduğunu öğrendim.
Trieste’ye veda- Eylül 2022

2022’de Neler Oldu?

Seyahatlerim ve yaşadığım yerlerdeki keşiflerim bir yana, 2022 epey yoğun geçti. Yeni yıla Napoli’de girdim, hemen sonra soluğu Trieste’de aldım. Sabahtan akşama kadar ders, okulda asistan olarak işim, okul dışında sınavlara hazırlık ve grup ödevleri, İtalyanca dersleri… Tüm bunlara rağmen sınıf arkadaşlarımla cuma akşamlarımız, beraber yemeklerimiz, kahve buluşmalarımız, aperitivolarımız… Hem her günü iliklerime kadar hissederek yaşadım hem de zaman çok çabuk geçti. Haziran ortasında Trieste’den Napoli’ye gittim, Napoli’ye ev dediğimiz son 1.5 ayı geçirmek için. Napoli’ye veda kolay değildi…

Ağustos başında Trieste’ye geri döndüm. Burada yalnız geçirdiğim 7 hafta bambaşka bir deneyim oldu. Her köşesinde sevdiklerimle anılarım olan bu şehre bir başka gözle baktım bu sürede. Kendimle istemediğim kadar vakit geçirdim. Sağlıklı beslendim, spor yaptım, Roma’da bir şirket için uzaktan yarı zamanlı çalıştım, aktüerlik sınavlarına hazırlandım, tezimi yazdım ve Trieste içinde ve dışında bol bol keşif yaptım. Sanırım bu son 7 hafta Trieste’ye daha fazla bağlanmama sebep oldu.

Tam 365 gün sonra Türkiye’ye geri döndüm. Yılın son günlerinde bu satırları yazarken, aslında Türkiye’de de son günlerim. Bana yine gurbet yolları gözüktü. Yıllardır hayalini kurduğum bir şey için bu sefer bambaşka bir ülkeye yerleşiyorum. 2022 yılına girerken tuttuğum dilek gerçekleşti.

2023 yılında izini süreceğim rotalar ve yaşayacağım deneyimler için çok heyecanlıyım.