Hindistan,  Seyahatlerim

Delhi : İlk İzlenimlerim, Konaklama ve Ulaşım

Hindistan, her zaman seyahat etme hayalini kurduğum bir ülke değildi açıkçası. Ancak 2019 yılının ağustos ayında, daha da uzaklara seyahat etme hayalim Hint kültürüne artan ilgimle birleşince kendimi Hindistan’da buldum. Hindistan’a kendi renklerimi götürüp, Hindistan’ın renklerine karıştım. 9 günde 4 şehir deneyimlediğim seyahatimden kabullenişin gücünün farkındalığı ve eşsiz anılar ile döndüm. Valizimde ise bolca baharat, çay, kartpostal ve Hint kıyafetleri vardı! Seyahatimin ilk durağı olan Hindistan’ın başkenti Delhi , batıyı kendi tarzıyla yorumladığı semtleriyle de, gerçek Hindistan deneyimi yaşatan Old Delhi semtiyle de bana kendisini sevdirdi. Tezatların şehri Delhi’de konaklama, ulaşım ve Delhi ile ilgili ilk izlenimlerim bu yazıda.

delhide gezilecek yerler
Hemen uyum sağladım 🙂

Delhi ile Hindistan’a Giriş ve İlk İzlenimlerim

Hindistan seyahati benim Türkiye’den bu kadar uzaklaştığım ilk seyahatimdi. Seyahat sonunda daha iyi anladığım üzere, Delhi ile başlamak iyi bir fikir. Daha küçük bir şehir ile başlarsanız kültür şoku yaşamanız muhtemel. Ama Delhi’de batıyı Hindistan usülü yaşıyorsunuz ve ben bu karışımı çok sevdim! Örneğin, gece dışarı çıkabileceğiniz bir sürü mekan var. İnsanlar alkollü içkilerinin tadını çıkarıyorlar, ilerleyen saatlerde ise ortam bir anda diskoya dönüyor ve sadece Hint müzikleri çalıyor. Ya da terk edilmiş yıkık dökük evlerin olduğu bir mahallede, bir anda graffitiler görmeye başlıyor ve orada bir sokakta tamamen hipster kahvecilerin olduğunu keşfediyorsunuz… Bunların hepsi Delhi’de Gezilecek Yerler yazımda. Delhi, başkent olmasının etkisiyle daha derli toplu ama kesinlikle orijinalliğini kaybetmemiş, sürprizlerle dolu bir şehir.

Delhi sokakları

Delhi’ye Gidiş & Indira Gandhi Havaalanı & Şehir Merkezine Ulaşım

Delhi’ye THY’nin direkt uçuşu ile İstanbul Havalimanından 6 saat gibi bir sürede vardık. İndiğimizde saat gece 4’tü. Pasaport kontrolde sıra bekleyip kısa bir giriş formu doldurduktan sonra, küçük bir Duty Free’den geçip valizlerimizi beklemeye koyulduk. Bu süreçler neredeyse 1 saat sürdü. Valizden çıktıktan sonra kahvaltı veya kahve için bir yerler bakındık ancak istediğimiz gibi bir yer bulamadık. Yaz olduğu için gün erken doğuyordu, bu yüzden direkt trene atlayıp şehir merkezindeki tren istasyonuna gittik. Havaalanını şehir merkezine bağlayan ve sadece 4 durakta duran ekspress tren ile seyahatimiz oldukça konforluydu. Oradan Uber çağırıp Daryaganj’taki hostelimize gittik.

Indira Gandhi Havaalanı
Indira Gandhi Havaalanı sizi böyle karşılıyor.

Delhi’de Konaklama

Delhi’ye gelişte ve Delhi’den dönüşte farklı yerlerde konakladık. Gidişimizde Gostops Delhi’de kaldık. Burası aslında bir hostel ancak özel odaları da var. Özel odayı tercih etmenizi öneririm, fiyatlar zaten makul. Açıkçası ilk izlenimim hiç Booking’te gözüktüğü gibi değildi, giriş ve lobi pek temiz sayılmazdı. Neyse ki oda temizdi ve rahattı, bir sıkıntı çıkmadı. Konumu hemen metro çıkışında olması sebebiyle elverişliydi. Seyahatin sonunda tekrar Delhi’ye döndüğümüzde ise Bloomrooms’ta kaldık. Bu butik otel zincirinin Delhi’de birden fazla ve başka şehirlerde şubesi var. Biz merkez tren istasyonuna çok yakın olan Paharganj şubesinde kaldık. İskandinav tarzı iç dekorasyonu ve temizliği ile çok sevdim, fakat konumu gereği etrafı çok gürültülü, kirli ve kaotikti. Delhi’nin güneyinde konaklamaya daha fazla ödeyip, daha sakin ve temiz semtlerde kalabilirsiniz.

Bloomrooms, Paharganj

Delhi’de Ulaşım

Metro

Delhi’nin çok geniş bir metro ağı var, çoğu hat yeni olduğundan metrolar da gayet yeni ve temiz. Benim favorim “magenda line” oldu. Pembe koltukları ile Hauz Khas’a olan kısa yolculuk çok zevkliydi. Metro ile birçok noktaya ulaşabilir ve trafikten kaçabilirsiniz. Kullandığım saatlerden mi hatlardan mı bilinmez ben hiç çok kalabalık bir zamanına denk gelmedim. İstanbul metro hatlarından daha sakin olduğunu söyleyebilirim!

Magenda Line!

Tuktuk

Benim Hindistan’da en sevdiğim şeylerden biri tuktuk ile ulaşım oldu. Kapısı olmayan bu küçük taksiler trafikte kural tanımadan size heyecan dolu bir yolculuk yaptırıyor! Uzak mesafede biraz yıpratıcı oluyor ama kısa mesafeler için kesinlikle öneririm. Hemen hemen her yerde bulabileceğiniz tuktuklarda önce Google Maps’ten tahmini bir fiyat alıp sonra şoförlerle pazarlık yapmayı unutmayın.

Delhi tuktuk
Hindistan trafiğine renk katan tuktuklar

Uber

Türkiye’de artık olmayan Uber, Hindistan’da çok yaygın. Hatta kimi zaman bulmak çok zor çünkü talep çok fazla. Kendi ülkemizde über çağırdığımız zamanlarda lüks araç gelmesine alışkınız, burada ilk überim geldiğinde şok geçirmiştim 🙂 Tarifesi uygun olduğundan Delhi’de uzak mesafelere gidip gelmek için tercih edebilirsiniz, havaalanına 70-80 TL gibi bir fiyata ulaştım.