Hırvatistan,  Seyahatlerim

Hırvatistan Günlüğü : Pula, Fasana ve Rovinj

Trieste’ye yakınlığını fırsat bilerek 2021 mayıs ayının bir hafta sonunda, sınıf arkadaşlarımla beraber soluğu Hırvatistan’ın Istria bölgesinde aldık. Fasana’da konakladık, Pula ve Rovinj’i günübirlik ziyaret ettik, Adriyatik’in tertemiz plajlarının tadını çıkardık. Sınıfça son seyahatimizdi ve her zamanki gibi çok güzeldi. ❤️ Uzun hafta sonumuzdan notlarla Hırvatistan günlüğü!

Istria’ya Nasıl Gidilir?

Cuma sabahı Trieste’den arabayla yola çıktık, Slovenya’yı geçerek Hırvatistan’a sınır kapısından giriş yaptık. Hırvatistan Avrupa Birliğinde olmasına rağmen Schengen’de değil, bu yüzden sınırda pasaport kontrolü yapılıyor. 2 saat sonra Pula’daydık, İstanbul’da karşıya geçmekten daha kolay açıkçası. Flixbus’un Trieste’den Rovinj ve Pula’ya seferleri var, Istria bölgesinde bir de havaalanı var.

Pula

Pula bölgenin en büyük şehri olmasına rağmen aslında epey küçük bir şehir, yapacak pek bir şey de olduğunu söyleyemeyeceğim. Ben keyif aldım çünkü arkadaşlarımla beraberdim; ama seyahat amaçlı gitseydim hayal kırıklığı olabilirdi.

Sabah kahvaltı için Algheri’ye gittik, meydanki masalarında oturup hem dersi takip ettik hem de kahvaltı yaptık. Sonrasında kahve için Bar Dvojka’ya gittik. Dersimiz bitince şehirde bir yürüyüş yaptık, meşhur Arena’yı dışarıdan gördük ve kaleye çıktık. Bu mini tur için maksimum 1 saat yeterli olacaktır.

Algheri
Bar Dvojka

Fasana

Fasana, 17 kişinin konaklayabileceği bir ev bulabildiğimiz tek yerdi. 2 gece plaja çok yakın bir villada konakladık. Airbnb üzerinden değil de, Istria Sun acentesi üzerinden kiralarsanız hem daha hesaplı olur hem de minimum gece limitine takılmazsınız.

Fasana Beach

Fasana da epey küçük ancak Pula’ya kıyasla çok daha güzel. Hoş bir marinası ve sevimli ara sokakları var. Kilometrelerce boyunca uzanan ve adaları görebileceğiniz plajlarında vakit geçirmek çok güzeldi. Deniz tertemiz ancak hem plaj hem de su taşlıklı, zaman zaman zor anlar yaşadığımızı söyleyebilirim.

Fasana

Öğlen yemeklerimizi 2 gün de plaja çok yakın bir restoranda yedik. Bir gün salata yiyip hafif geçiştirdim, bir gün de enfes deniz mahsüllerinin tadını çıkardım. Gelateria Leone’de yediğimiz dondurma enfesti, özellikle vegan bitter çikolata şiddetle tavsiye!

Gelateria Leone

Akşam yemeklerini evde makarna yaparak geçiştirdik.

Rovinj

Gelelim bu seyahatin en güzel keşfine, Rovinj! Gerçekten çok güzel ve keyifli bir kasaba, bir nevi düşük bütçeli Güney İtalya. Sadece yaya trafiğine açık dar yollar, denize açılan sokaklar, güzel manzaralı bir tepe(Church of St. Euphemia), hediyelik eşya dükkanları… Burada konaklayıp sabah erken saatlerini ve gecesini görmek isterdim. Mini Hırvatistan seyahatinin en güzel mekan keşfi yine Rovinj’deydi. Sarah ile kalabalıktan kaçıp Augusto Specialty Coffee Shop’ta mini bir kahve molası verdik. Benim sadece Google Maps sayfasına bakarak kahvecinin iyi olup olmadığını anlama gibi bir yeteceğim var, yine şaşırtmadım.

Rovinj dönüşünde öğlen yemeği için Konoba Basilica’ya gittik. Benim için bir film sahnesi kadar güzeldi. Hava sıcak, üstümde keten kıyafetlerim ve ayağımda terliklerim, otobanın kenarında bir restoranda upuzun bir sofrada oturup kadeh tokuşturuyoruz, ben bölgenin lezzetli trüfleri ile yapılmış enfes bir gnocchi yiyorum, masadan kahkahalar yükseliyor, İngilizce’ye İtalyanca karışıyor… Tadı damakta kalan anlardan birini daha yaşamış olmanın mutluluğu vardı üstümde.

Trüflü gnocchi

Öğlen yemeğinden sonra denize girmek için kimseciklerin olmadığı Beach Val Saline’ye gittik. Genelde insanların tekneleri ile yanaştığı minik bir koy burası, eminim civarda daha güzel plajlar vardır…

Hırvatistan kaçamağımızdan notlar bu şekildeydi. Istria bölgesi güzel ancak Türkiye’den kalkıp gelmeye değmez bence, illa Hırvatistan’a gelecekseniz Split ve Dubrovnik tarafları şüphesiz daha güzeldir. Biz Trieste’ye yakın olması dolayısıyla bu rotayı seçtik, sevdiklerinizle nerede olursanız olun güzel vakit geçiriyorsunuz zaten illa ki.